Reclamefotografie

Reclamefotografie zorgt ervoor dat uw blik blijft hangen bij een advertentie op een folder, brochure of poster. U staat er misschien niet bij stil waarom die ene advertentie u niet opvalt en de andere juist wel. Hier komt reclamefotografie om de hoek kijken.

Wat is reclamefotografie?

Reclamefotografie verbindt het esthetische met het commerciële aspect in uw reclamefoto’s om uw product zo goed mogelijk naar voren te laten komen bij uw doelgroep, met als doel een positieve bijdrage leveren aan de omzet. Bij reclamefotografie neemt de fotograaf naast het artistieke ook het commerciële uitgangspunt in acht. Hij beschikt over een professionele fotostudio met de juiste fotoapparatuur en lampen, waarin hij uw product vanuit diverse posities en belichtingssituaties vastlegt. Maar de reclamefotograaf heeft ook verstand van commercie. Hij kan zich verplaatsen in wat u wilt bereiken met uw product en denkt graag met u mee over een optimale productpresentatie. Conceptdenken behoort niet zelden tot het arsenaal van de reclamefotograaf. Reclamefotografie is dus een belangrijk deel van uw marketingplan.

Waarom reclamefotografie?

Beeld is nog altijd een essentieel onderdeel van reclame. In het geval van reclamefotografie ondersteunt en versterkt beeld de boodschap van de tekst. Beeld is, evenals video, bij veel mensen nog altijd favoriet boven tekst. Zonder beeld zou uw advertentie dus veel minder aandacht trekken. Reclamefotografie is er voor elk soort bedrijf, klein en groot, en uit elke sector, profit en non-profit, of het nu om een kleine of grote campagne gaat. Goede reclamefotografie uit zich in hoog kwalitatieve reclamefoto’s die bij uw product en boodschap passen en originaliteit, positiviteit en duidelijkheid uitstralen. De advertentie moet niet alleen de aandacht van uw doelgroep trekken, maar ook direct duidelijk maken om welk soort product het gaat.

Wat levert reclamefotografie u op?

Reclamefotografie levert u de volgende voordelen op:

  • Hoog kwalitatieve reclamefoto’s
  • Een goede productpresentatie
  • Positieve aandacht van uw doelgroep
  • Uiteindelijk meer winst

Kortom, reclamefotografie heeft dus alles te maken met de promotie van uw product en uiteindelijk het vergroten van uw winst. Deze discipline binnen de professionele fotografie heeft dan ook een duidelijk toegevoegde waarde voor uw reclamecampagne. Reclame is effectiever met reclamefotografie!